7 tips voor de beste Pinterest advertentie

Ben jij nog aan het ontdekken welke advertentieplatform past bij jouw organisatie? Ben je bijvoorbeeld al in Facebook adverteren gedoken? Of gekeken naar de mogelijkheden voor Google Ads uitbesteden? Onderschat dan ook Pinterest adverteren niet! Het is in Nederland nog een relatief ‘onbekend’ advertentieplatform, maar is ondertussen ook één van de snelst groeiende platforms in 2021. Wil jij een succesvolle Pinterest advertentie opzetten? Dan hebben wij zeven praktische tips voor je om hiermee jouw doelen te behalen! 

  1. 1.Focus op content van kwaliteit

Op Pinterest is de ‘look & feel’ van de geplaatste berichten het allerbelangrijkst. Gebruik daarom enkel visuele beelden van hoge kwaliteit. Daarnaast is het ook goed om verticale foto’s te gebruiken, deze vallen immers veel meer op. Pinterest is een visueel medium, dus de kwaliteit en vormgeving van jouw advertenties is daarom echt doorslaggevend voor succes. 

  1. 2.Vergeet je branding en huisstijl niet 

Als je toch bezig bent met de vormgeving van je advertenties, controleer dan ook gelijk of jouw advertenties naadloos aansluiten op jouw branding en huisstijl. Vooral als je bedrijf bekend is bij de doelgroep, zal de huisstijl sneller opvallen. Dit verhoogt de kans dat pinners op jouw advertentie klikken.  

  1. 3.Trigger met je pins

Het doel van je advertentie is natuurlijk dat je pinners erop wil laten klikken. Dit kun je triggeren met een interessant haakje of een aanlokkelijke slogan. In video zijn daarom de eerste seconden cruciaal. Zorg voor een sprekend beeld, dat mensen aantrekt om verder te kijken. Kies je voor een normale pin als advertentie? Zorg dat de eerste 30-60 karakters de lezer aangrijpt. Vergeet hierbij ook de naam van je bedrijf niet te noemen! 

  1. 4.Speel met tekst

Hoewel de focus bij Pinterest ligt bij visuele beelden, kun je ook met tekst je doel bereiken. Hierboven noemden we bijvoorbeeld al een goede slogan, maar denk ook goed na over krachtige copy die je boodschap doen versterken. Zo zijn er zogeheten ‘power woorden’ die zorgen voor meer conversie. Dit zijn woorden zoals ‘nieuw’, ‘gratis’, en ‘korting’, maar ook ‘gegarandeerd’, ‘geliefd’ en ‘ultiem’. Gebruik zulke powerwoorden om pinners nog een extra zetje in de rug geven om op jouw advertentie te klikken. 

  1. 5.Schrijf gedetailleerde beschrijvingen 

Pinterest is gek op gedetailleerde beschrijvingen. Als je daarom Pinterest advertenties maakt, verwerk daar dan ook goede zoekwoorden in die aansluiten bij je advertentie. Dit vergroot de kans dat je advertentie wordt gevonden. Je kunt ook eventueel hashtags aan je advertentie beschrijving toevoegen. 

  1. 6.Speel in op het seizoen

Vergeet ook niet om op Pinterest in te spelen op relevante feestdagen, vakanties en seizoenen. Denk hierbij na over welke dagen of momenten voor jouw bedrijf interessant zijn. Misschien zijn Black Friday, Vaderdag of Moederdag dat wel. Perfect om op in te spelen met je advertentie! 

  1. 7.Deel een how-to en vertel een verhaal

Pinners zijn dol op instructievideo’s of pins. Pinterest is daar namelijk het ideale medium voor. Maak daar bij het vormgeven van je advertentie dan ook gebruik van. Ook het vertellen van een verhaal draagt bij aan een succesvolle advertentie. 

 

Wil je meer bereiken met Pinterest adverteren? Dan kun je altijd de hulp van een online marketingbureau Amsterdam inschakelen, zodat zij je kunnen helpen met het opzetten van de campagnes. 

No Comments

Leave a Comment