B2B adressen zijn wel nuttig!

Adressenbestand

Om een campagne te laten slagen is het van essentieel belang om de juiste doelgroep te bereiken. Het aanschaffen van een adressenbestand kan een handig hulpmiddel zijn om een grote en de juiste doelgroep te bereiken. Maar waarom dan de scepsis?

Het nut van een adressenbestand

Adressenbestanden zijn namelijk heel handig als je zelf niet de middelen of tijd hebt om kwalitatieve leads bij elkaar te zoeken en hiervoor een ingang los te peuteren. Middels verschillende filters kunnen leveranciers precies de juiste contactpersonen binnen een organisatie voor je samenstellen. Denk hierbij aan filter zoals de branche van de organisatie, rol die iemand binnen een organisatie moet hebben, grote van het bedrijf. Jij wilt namelijk de informatie richten op persoon die jij kan beïnvloeden. Jij hebt namelijk niks aan de telefoongegevens van de wagenparkbeheerder als je graag in contact wilt komen met de financiële beslisser van een organisatie over een nieuw boekhoudpakket.

Personaliseer uw correspondentie

Een ander voordeel van een goed en diepgaand adressenbestand is dat u uw correspondentie kan personaliseren. Als iemand persoonlijk aangeschreven wordt, is hij of zij sneller geneigd om de brief of e-mail door te lezen i.p.v. dat alles gelijk in de prullenbak verdwijnt. Hierdoor heeft u een hogere kans om verder in gesprek te gaan met deze persoon of zelfs een conversie te maken.

Zorgen over de privacywet?

In Nederland is het niet toegestaan om zomaar naar iedereen een email te versturen i.v.m. de privacywet. Voor Direct Marketing zijn daar bepaalde wetten voor opgesteld die aangeven dat de ontvangende partij toestemming moet hebben gegeven om dat soort correspondentie te ontvangen. Leveranciers van adressenbestanden zoals B2Badressen.nl zijn natuurlijk helemaal op de hoogte van deze regelgeving en verzorgen alleen toegestane leads.

No Comments

Leave a Comment