Hoe maak je een effectieve blog?

Blogs zijn tegenwoordig onmisbaar bij een goede marketing en dus is het voor een bedrijf handig om hier zo optimaal mogelijk gebruik van te maken. Als je een blog correct gebruikt, kan het een succesvol marketing instrument zijn om je bedrijf, organisatie of persoonlijke merk zichtbaar mee te maken. Hoe je een blog succesvol gebruikt is soms best ingewikkeld, daarom hebben we 4 tips om je blog effectief te maken.

Persoonlijke touch

Een bedrijf is maar een bedrijf in de ogen van een consument, maar juist door je blog een persoonlijke touch te geven zal je uitblinken. Laat gerust een stem of persoonlijkheid doorschemeren in je blogs. Gebruik de taal die voor jou het makkelijkst is, en als het wat lastiger wordt kun je altijd de woord definities opzoeken. Door de veelheid aan blogs is het lastig kiezen voor de consument, door op te vallen en een persoonlijkheid te verbinden met het blog zullen er meer bezoekers de artikelen lezen.

Wees consistent in je berichten

Af en toe een blogje plaatsen heeft niet zoveel zin, zorg ervoor dat je regelmatig iets post op het blog. Consistent zijn is hierbij belangrijk, ook op de dagen dat je geen zin hebt verwachten consumenten van je dat je een artikel plaatst. Hou een schema bij zodat de consument weet waar ze aan toe zijn. Vergelijk het eens met een krant; de krant ligt iedere ochtend op je deurmat, ook als de redacteur geen zin had om een artikel te schrijven. Lezers raken gewend aan de regelmaat die je ze biedt en zullen regelmatig terugkomen wanneer ze weten iets nieuws te kunnen lezen.

Eenvoudig

Een naslagwerk van 30 pagina’s, daar heeft niet iedereen zin in om te lezen. Lang betekent niet altijd beter in de blogwereld. Laat de lengte van je tekst vooral afhangen van het onderwerp. Het ene onderwerp behoeft nou eenmaal wat meer uitleg dan een ander onderwerp. Zorg er in ieder geval voor dat het interessant blijft voor lezer.

Focus op de titel

Aangezien er op internet zoveel informatie te vinden is, willen we het liefst in één oogopslag al kunnen zien of we iets interessant vinden of niet. Bij een blogpost is het daarom belangrijk om een zo duidelijk mogelijke titel te maken. Niet alleen vinden de lezers de titel interessant ook google kijkt ernaar. Leg je artikel uit aan de hand van 1 zin en blijf daarbij onder de 10 woorden. Soms is dat best lastig, maar de titel is de eerste indruk die maakt op de lezer. En zoals iedereen wel weet, een eerste indruk, die kan je slechts één keer maken.

No Comments

Leave a Comment