Maak jouw onderneming Corona-proof!

Maak jouw onderneming Corona-proof!

Wellicht sta jij vaak op een beurs waarmee je jouw klanten goed kunt bereiken. Of zit jouw winkel in een groot winkelcentrum die momenteel gesloten is. Dit betekent niet dat je jouw klanten niet meer kunt bereiken. Dit is juist de perfecte tijd om je manier van reclame maken uit te breiden. Ouderwets drukwerk bestellen en gaan flyeren is helemaal geen slecht plan, maar er zijn nog genoeg andere manieren die minder tijd kosten!

Reclamepanelen

Geef het Coronavirus geen kans om een negatieve invloed te hebben op jouw onderneming. Heb je jouw reisbureau verhuist naar een kantoor aan huis? Zet een dibond bord in de tuin zodat klanten jou goed kunnen vinden wanneer ze informatie willen of iets willen boeken. Je kunt een reclamebord ook elders plaatsen om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Zet een specifiek product in de kijker of verschaf de missie van jouw bedrijf samen met je contactgegevens. Bedenk van tevoren of jouw reclamebord binnen of buiten gaat staan, zodat je het juiste materiaal uitkiest.

Vlaggen

Wellicht heb je ze al weleens aangeschaft voor beurzen, maar vlaggen kunnen de aandacht trekken vanaf veraf. Indien je jouw vlag langs een weg plaatst, is het niet verstandig om er een hoop tekst op te plaatsen. Denk eerdere aan maximaal één kreet of slogan, samen met een foto en logo van je bedrijf. Een interessante foto of illustratie werkt namelijk goed als aandachtstrekker.

Display

Is jouw winkel of bedrijf open om klanten te ontvangen? Sta jij met je werknemers te flyeren in de stad? Of verzend jouw bedrijf pakketjes naar klanten? Ook dan zijn er genoeg manieren om reclame te maken. Draag kleding bedrukt met jouw logo en slogan. Kies voor een bedrukte vloer, muurstickers of raamstickers in jouw winkel of in bijvoorbeeld de lokale supermarkt. Je kunt hier ook een display neerzetten waarin je samples van jouw product presenteert en eventueel gratis weggeeft. Alsof dit nog niet genoeg was, kun je ook een aantal stoepborden neerzetten verspreidt door de stad of meerdere steden. Vergeet niet, hoe vaker een potentiële klant zijn of haar oog op jouw reclame valt, hoe groter de kans is tot overgaan op kopen.

Producten slim verzenden

De kans dat jij momenteel pakketjes verzendt naar je klanten, is zeer groot. Doe je dit dagelijks met je eigen auto? Bekijk dan eens de mogelijkheden voor carwrap of een simpele autosticker. Dit is perfect om je boodschap te verspreiden. Wanneer je zelf je pakketjes rondbrengt is dit een manier om jouw klanten persoonlijk te spreken. Doe je dit niet? Kies dan voor een verpakking in de stijl van jouw bedrijf. Probeer ook iets bij de bestelling te doen dat je klanten overhaalt om nogmaals te bestellen. Denk aan een flyer met kortingscode en de datum van wanneer jouw nieuwe collectie in de winkel hangt. Probeer klanten ook over te halen om een (positieve) recensie achter te laten door de code pas vrij te geven wanneer dit gebeurd is.

Waarom is adverteren belangrijk voor bedrijven en consumenten?

Aangezien veel mogelijkheden om persoonlijk contact te leggen met potentiële klanten zijn vervallen, is online en op afstand reclame maken essentieel. Wanneer je geen reclame maakt, zullen consumenten nooit iets te weten komen over jouw producten en diensten. Advertenties helpen de consumenten bij het nemen van beslissingen over welk product en welke dienst ze kopen. Wanneer jij ervoor kiest om geen advertenties te tonen, zul je tekortdoen aan je klanten en zullen ze eerder voor jouw concurrentie kiezen.

Welke manier van adverteren is juist voor mij?

We hebben hierboven een aantal advertentiemogelijkheden besproken. De enige manier om te weten wat wel en niet voor jou werkt, is door het uit te proberen en te monitoren. Om de effecten van offline reclame maken succesvol de evalueren, kun je het beste niet te veel manieren van reclame maken tegelijkertijd implementeren. Wanneer je manieren van offline reclame maken één voor één implementeert en de tijd geeft om hun werk te doen, kun je achteraf resultaten vergelijken. Het gaat hierbij niet alleen over toename in websitebezoek, maar ook daadwerkelijke verkoop en of ze de juiste doelgroep hebben aangetrokken. Wellicht merk je dat deze manieren van reclame maken zelfs effectiever zijn dan de online marketing waar je je voorheen op focuste. Dit kan vooral het geval zijn wanneer je een doelgroep hebt die niet online actief is. Probeer het en leer ervan, succes!

No Comments

Leave a Comment