Narrowcasting is de nieuwe manier van (instore) communicatie

Ben je op zoek naar een (nieuwe) manier om te communiceren met klanten en werknemers op een unieke manier? Dan is narrowcasting misschien wel wat voor jou! Narrowcasting kent vele diverse toepassingen en wordt dan ook door bedrijven in alle branches gebruikt. 

 

Narrowcasting is een relatief simpel concept dat gebruikt wordt om informatie te communiceren. Zowel intern naar werknemers als in winkeletalages en showrooms. Met behulp van schermen wordt informatie op een dynamische en aantrekkelijke wijze gepresenteerd. Zo trek je zeker de aandacht!

Wat is narrowcasting precies?

Narrowcasting wordt door bedrijven ingezet om informatie te communiceren. Door middel van beeldschermen wordt diverse content op aantrekkelijke wijze gepresenteerd. Hieronder zullen we enkele voorbeelden geven hoe bedrijven narrowcasting inzetten. Het is bedoeld om de persoon die het leest tot actie over te laten gaan of te vermaken. 

 

Met gebruiksvriendelijke software kunnen binnen no-time aantrekkelijke kanalen gecreëerd worden. Deze worden dan gestuurd naar een ontvanger die achterin het beeldscherm zit. Binnen enkele seconden worden dan de door jou gecreëerde kanalen getoond op het scherm.

Voorbeelden van narrowcasting

De mogelijkheden van narrowcasting zijn oneindig. Het kan op vele manieren gebruikt worden, er is dan ook geen bedrijf waar het niet voor geschikt is. We geven je graag enkele voorbeelden waar narrowcasting voor gebruikt kan worden:

 

Bioscopen

Wanneer je door een bioscoop loopt zie je vaak meerdere schermen aan de muur hangen. Hierop staat bijvoorbeeld het programma voor vanavond, films die binnenkort te zien zijn of hoe lang de pauze nog duurt.

 

Horecagelegenheden

Ook in de horeca worden ze steeds vaker gebruikt. Bijvoorbeeld om het evenementenprogramma van een café voor die maand te communiceren, digitale menukaarten voor een snackbar of de daghap in een broodjeszaak. Veranderd bijvoorbeeld de prijs of het assortiment? Dan zie je deze veranderingen direct op het scherm. 

 

Gemeenten

Wanneer je bijvoorbeeld je paspoort of rijbewijs gaat verlengen bij de gemeente moet je vaak een nummertje trekken in de wachtruimte. Op een scherm kan je dan zien wanneer je aan de beurt bent. Echter is dit nogal saai om continu naar te kijken. Daarom maken ze het vaak leuker met bijvoorbeeld het laatste nieuws of het weerbericht. De mogelijkheden zijn eindeloos.

De kosten van narrowcasting

Als men denkt aan narrowcasting wordt al gauw gedacht dat het enorm duur is. Echter zal je je verbazen over de lage kosten. De enige ‘grote’ investering zijn de schermen. Deze moeten natuurlijk een bepaalde grote zijn wil je alles duidelijk kunnen lezen. De narrowcasting kosten daarentegen zijn zeer laag, vanaf slechts €10,- per maand kan je al je eigen kanalen creëren en presenteren!

 

No Comments

Leave a Comment