Top 6 bartips

Elke horecagelegenheid heeft wel een barman. Een barman die goede drankjes serveert. Zo’n barman heeft elk restaurant, café en hotel nodig. Om een goede barman te worden, zul je met een aantal dingen rekening moeten houden. Wil jij weten welke aspecten dat zijn? Dat vertellen wij je graag in dit artikel.

Efficiëntie

Een barman is meestal erg druk bezig, om onder druk goede dranken te serveren, is een geordende bar van groot belang. Werk geordend en efficiënt door middel van vaste plaatsen van dranken en benodigdheden en maak gebruik van bijvoorbeeld: barmatten, lekbakken, flessenhouders, garneer center, flessenopeners, bierafstrijkers, flessenbakken en spoelborstels. Heb je dit, dan is efficiënt werken simpel en zul je ook bij drukte iedereen op tijd van een drankje voorzien.

Nauwkeurig

Nauwkeurigheid is nog bij het inschenken van dranken. Schenk de glazen nooit te vol, maar schenk ook niet te weinig. Maak je vooral cocktails? Dan moet de dosering van verschillende ingrediënten ook nauwkeurig worden toegevoegd.

Presentatie

De concurrentie in horeca is zo groot dat kansen in de presentatie bij gerechten en dranken niet meer onbelangrijk is, maar juist erg belangrijk. Bij het serveren van een goed gepresenteerde drank zul je ook meerdere hulpmiddelen nodig hebben. Denk hierbij aan: ijsvergruizers, stainers, fruitpersen, barmesje, stampers, citroensijders, cocktailstaafjes, parapluutjes, rietjes, tonicstampers en tal van andere mogelijkheden die zorgen voor het complete plaatje. Een valkuil zou zijn om te denken dat de drankjes en gerechten al goed en lekker genoeg zijn en geen extra presentatie nodig hebben.

Hygiëne

Lekkere drankjes serveren is leuk, maar de hygiëne telt natuurlijk ook mee. Voor goede schoonmaakmiddelen om je bar schoon te houden ben je bij horecawebstore op de juiste plaats.

Glaswerk

Bij een drankje hoort het juiste glaswerk. Besteld iemand een shotje dan verwacht hij of zij natuurlijk klein glaasje. Let altijd op dat de juiste glazen gebruikt worden, dat komt professioneel over.

Vriendelijkheid

Vriendelijk zijn tegen gasten, dit is misschien nog wel het belangrijkste. Een vriendelijke lach bij elke gast geeft hem of haar een goed gevoel en daardoor zullen zij eerder geneigd zijn om meer te bestellen.

 

No Comments

Leave a Comment