Wat kan een SEO specialist voor je bedrijf betekenen?

seo specialist

SEO heeft de laatste jaren een nogal louche imago opgelopen. Tot pakweg 2010 was het zinvol om op elke website die je tegenkwam een link achter te laten naar jouw website. Daarmee steeg je Pagerank en dat had weer invloed op de zoekresultaten in Google. De laatste jaren lijkt het erop dat vooral kwalitatieve content het verschil maakt tussen een goede positie in Google of juist niet. Toch zijn SEO experts onmisbaar in de wereld van online marketing. Waarom dat is, lees je in dit artikel.

Honderden rankingfactoren

Het algoritme van Google is slim. Heel slim zelfs. Het houdt rekening met meer dan 200 factoren. Welke dat zijn kun je natuurlijk niet uit je hoofd leren, want Google houdt dat geheim. Een seo specialist heeft kennis en ervaring waarmee hij kan zeggen wat je beter wel of niet kunt doen. Veel werkzaamheden kun je natuurlijk zelf doen, maar het is toch erg fijn om even bij de expert na te vragen hoe je sommige zaken moet aanpakken.

Er kleven risico’s aan SEO

Wanneer je té enthousiast met SEO bezig bent kan dat nadelige gevolgen hebben. Zonder kennis van zaken backlinks verzamelen is bijvoorbeeld echt een afrader. Wanneer je een erg onnatuurlijk linkprofiel aan het opbouwen bent en Google heeft dat in de gaten kan het zomaar zijn dat je website niet langer in de index wordt opgenomen. Daarom is het altijd verstandig om met iemand te overleggen en tips te vragen voordat je zomaar begint. Daar is een SEO specialist natuurlijk bij uitstek geschikt voor.

SEO expert levert geld op

Van boekhouders zei men vroeger al dat ze meer opleveren dan ze kosten. Eigenlijk is dat met een SEO specialist niet anders. Hij helpt jou om hoger in Google te komen en daardoor zul je meer geld verdienen. De meeropbrengst die hij creëert kun je gebruiken om de expert te betalen. En als het goed is houd je dan nog geld over. Anders wordt het misschien tijd om een ander te zoeken.

No Comments

Leave a Comment