Hoe kom je bovenaan in Google?

Heb jij een website in jouw beheer en wil je graag bovenaan komen in Google? Dan betekent het dat jij jouw bedrijf moet klaarzetten voor online marketing. Online marketing bestaat uit verschillende facetten en de juiste integratie van deze facetten, zorgt ervoor dat jij goed gevonden wordt! Ben je benieuwd wat je daarvoor moet doen? Je leest het hier in dit artikel!

 

Wat is online marketing?

Om te begrijpen wat nodig is om jouw website bovenaan in Google te plaatsen, bespreken we eerst wat online marketing is. Online marketing is simpel gezegd de marketing van producten en/of diensten via het internet. Dit betekent dat jij via het internet, op verschillende manieren en kanalen, jouw doelgroep kunt bereiken. Denk hierbij e-mail, banners of zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing.

 

Online marketing in zoekmachines

In dit artikel, focussen wij ons alleen om het aantrekken van de doelgroep vanuit Google. Om bovenaan te komen in Google, maak je gebruik van twee facetten van online marketing: SEA en SEO.

 

SEA

SEA staat voor search engine advertisement. De manier om als eerste zichtbaar te zijn in Google, is om daarin te investeren online advertising. De eerste drie resultaten in Google zijn namelijk altijd betaald. Als je daar tussen wilt staan, betekent het dat je hier een strategie en een budget voor moet klaarzetten. 

 

Hoe zet ik SEA in?

Als je geen ervaring hebt met online marketing, is het raadzaam om jouw advertenties te laten maken door een online advertising bureau. Dit komt omdat zij de juiste middelen en kennis hebben, om te achterhalen hoe jij op de meest voordelige manier, mensen kunt binnentrekken op jouw website.

 

Wanneer jij liever niet extra geld moet wegleggen om een bureau in te huren, kun je ook zelf de online advertising van jouw website doen. Om dit onder de knie te krijgen, kun je gebruik maken van de gratis cursussen van Google. Deze cursussen bestaan uit een deel theorie en sluiten af met een test. Wanneer jij voor de test slaagt kun je doorgaan voor een diploma. Aan deze ervaringen, heb jij voldoende kennis om jouw eigen advertenties te draaien!

 

SEO

SEO staat voor search engine optimization. Dit zijn alle resultaten die niet geadverteerd zijn en dus bovenaan staan, zonder daar een investering voor te maken. Dit noemen we de organische resultaten van Google.

 

Hoe zet ik SEO in?

Het is een stuk ingewikkelder op SEO in te zetten, omdat SEO niet iets is, dat je aanzet door middel van geld. SEO bestaat uit verschillende onderdelen. Het betreft namelijk de techniek van jouw website, de content op jouw website en de autoriteit van jouw website. Dit betekent dat je veel kennis moet hebben van verschillende onderdelen. 

 

Helaas biedt Google geen gratis SEO cursussen aan. Je zult je hiervoor moeten opleiden of werkervaring in krijgen, wil je zelf de SEO uitvoeren. Sommige online marketing bureau’s ondersteunen jouw bedrijf op een hybride manier. Dit betekent dat bedrijf en bureau samenwerken om resultaten te boeken. Op deze manier kun jij bijvoorbeeld eerst aan werkervaring komen. 

No Comments

Leave a Comment