3 tips voor een bedrijfsevenement

Een evenement dat je organiseert vanuit je bedrijf, kan van alles zijn: een productpresentatie, personeelsfeest, jaarlijkse bijeenkomst en noem maar op. Je wilt in ieder geval dat het tiptop in orde is. Dit kan heel veel geregel zijn, maar hieronder staat een aantal tips die ervoor zorgen dat het je niet teveel tijd, moeite en zorgen kost en dat het alsnog goed voor elkaar is.

1. De locatie

Waarschijnlijk is het eerste waarover je gaat beslissen de locatie. Wil je dit in een ruimte doen in je eigen bedrijf of huur je een ruimte af? Je kunt ruimtes afhuren in hotels of speciale, vaak grotere evenementenlocaties. Dit scheelt ook weer met opruimen en schoonmaken.

2. De catering

Ongeacht de locatie, zal er waarschijnlijk een hapje en drankje aanwezig moeten zijn, al iets het maar een glas water en een appel. Als het evenement een dagdeel duurt, is het wel zo fijn dat er een mogelijkheid is voor je bezoekers om een maaltijd te nuttigen, zoals een lunch of een zelfs diner. Het is voor de hand liggend om dit uit te besteden aan een cateringbedrijf. Soms kan de evenementenlocatie de catering ook uit handen nemen, zoals bij DOCK 3, zaalverhuur in Antwerpen.

3. De aankleding

Hoeveel aanwezigen er zullen zijn is bepalend voor de aankleding. Als de ruimte die je benut erg groot is voor het aantal gasten, kan het bijvoorbeeld handig zijn om wat kamerschermen neer te zetten. Als het de bedoeling is dat bezoekers lang naar een presentatie luisteren, zul je ervoor moeten zorgen dat er genoeg stoelen zijn voor alle bezoekers. En ook het oog wil wat. Vooral als er het een feestelijke aangelegenheid is, zijn slingers en ballonnen een goed idee. Ook dit kun je uitbesteden voor het geval waarin je een externe locatie afhuurt.

Dit waren drie van de belangrijkste tips voor een geslaagd evenement. Het is eventueel belangrijk om te denken aan een garderobe, beveiliging en techniek voor echt grote evenementen. Voor echte professionele evenementendiensten, kijk je op https://dock3.be/.

About

No Comments

Leave a Comment