Digitalisering is de toekomst

Het is een feit dat we in een technologie-afhankelijke wereld leven waar we onze toevlucht nemen tot internet met alle vragen of behoeften die we hebben. Klanten zijn gewend geraakt aan het aangaan van en interactie met hun merk of bedrijf. Een andere even belangrijke reden is de betaalbaarheid. Digitale marketing is oneindig veel betaalbaarder in vergelijking met traditionele marketingkanalen. Een e-mail of social media-campagne kan jouw bericht naar een groter publiek sturen voor een fractie van de kosten van bijvoorbeeld een tv-advertentie.

Meetbaarheid

Een website is misschien wel de belangrijkste marketingtool en het is een inzicht in wat mensen geïnteresseerd zijn en hoe ze jouw website vinden en er doorheen navigeren. Hoeveel mensen hebben jouw site bezocht? Waar komen ze vandaan, organisch zoekresultaten, via pay-per-click (PPC), sociale media of e-mailcampagnes? Je kunt de verandering in jouw cijfers in de loop van de tijd volgen, zodat je echt weet of jouw marketingboodschap bij de juiste mensen terechtkomt.

Betaalbaarheid

Digitale marketing heeft de arena van marketing geopend voor kleinere en middelgrote bedrijven over de hele wereld, waardoor ze door de betaalbaarheid op gelijke voet staan ​​met grotere bedrijven. Facebook-advertenties via advertentiecampage tools zoals ‘boost posts’ kosten bijvoorbeeld een fractie van de kosten van het drukken van folders en kunnen gericht zijn op een specifieke groep mensen.

Tegelijkertijd krijg je een veel groter bereik met een breder publiek dat mogelijk de hele wereld omvat, en gaat er bovendien minder papier naar de vuilnisbelt. Evenzo kosten online banneradvertenties op websites over het algemeen minder dan advertenties die in meer traditionele verkooppunten zoals: dagbladen of tijdschriften worden geplaatst. Met de gegevens die door deze online advertentietechnieken worden gegenereerd, krijg je ook feedback over hoe efficiënt jouw advertentie-uitgaven waren. Heb je een adviseur nodig in supply chain oplossingen? Dan wil ik je graag doorverwijzen naar de desbetreffende link.

Snelheid

Je kunt jouw bericht ook sneller verspreiden in de virtuele wereld – een simpele muisklik is alles wat nodig is. In vergelijking met het veel langere proces om gedrukt materiaal te laten produceren en distribueren, betekent dit dat bedrijven veel flexibeler kunnen zijn met hun berichtenuitwisseling. Twitter-posts of website-updates duren een paar minuten in vergelijking met dagen voor het ontwikkelen en afdrukken van een flyer. Een e-nieuwsbrief kan worden geschreven en gecontroleerd wanneer deze wordt verzonden en je kunt volgen wie deze heeft geopend, terwijl het een week kan duren voordat een advertentie in een krant is geplaatst en je nooit precies weet hoeveel mensen deze hebben gezien. Leadgeneratie marketing voor de maritieme sector helpt B2B Maritime & Logistics organisaties.

No Comments

Leave a Comment