Virtual reality app development

Virtual reality

De drempel voor VR app development wordt steeds lager, dat geldt ook voor het gebruik van VR brillen. Enerzijds introduceren producten als de Google Cardboard en de Oculus Go virtual reality bij een groot publiek, anderzijds komen er steeds meer tools op de markt om indrukwekkende VR toepassingen te ontwikkelen. Bij virtual reality development is het van belang om naast de mogelijkheden ook de beperkingen te onderkennen, en op basis daarvan een applicatie te bouwen die een meerwaarde biedt voor de gebruiker. In goed overleg met de vr app ontwikkelaar kun je een interessant idee tot leven wekken. Waar je zoal rekening mee moet houden kun je op deze pagina lezen.

Mogelijkheden bij virtual reality development

Wanneer je niet meer beperkt bent tot de wereld om je heen, is in theorie alles mogelijk. Om toch kaders te bepalen hebben we de meest populaire soorten VR app development hieronder opgesomd:

  • Informatie: Leg een ingewikkeld onderwerp op een eenvoudige wijze uit door beeld en geluid te gebruiken. Virtual reality development voor educatie wordt al vanaf de basisschool tot aan universiteiten ingezet met groot succes.
  • Entertainment: Net zoals een smartphone veel gebruikt wordt om eenvoudige games te spelen, wordt de hoogwaardige technologie van VR ook veel gebruikt als entertainment. Van een virtuele bioscoop tot zelf een wereld bouwen in Minecraft, met VR app development voor spellen kun je alle kanten uit.
  • Branding: Omdat het aantal verkochte VR brillen nog beperkt is, wordt er vooralsnog niet veel verdiend aan virtual reality development. Bekende en minder bekende merken maken hier slim gebruik van door content te laten ontwikkelen waarbij een merk prominent in de schijnwerpers wordt gezet.
  • Marketing: De aantrekkingskracht van een VR bril op beurzen en evenementen is zeer groot. Mensen willen graag zelf ervaren wat er zich afspeelt in deze moderne kijkdozen. Er wordt dus bewust gekozen om een marketing boodschap zonder enige ruis op de lijn te bekijken, dat is de droom van iedere marketing professional.

Hoe werkt vr app development?

Hoewel de opdrachtgever in samenwerking met de VR app ontwikkelaar vele tussenstations zal passeren, zijn dit de 3 C’s die bij virtual reality development van belang zijn:

  1. Concept

De meeste VR apps zijn kort maar krachtig, met een heel duidelijke boodschap. Interactieve presentaties en games worden doorgaans rond een specifiek concept gebouwd waarbij de gebruiker niet overmatig geprikkeld wordt.

  1. Content

Een groot deel van het budget dat besteed wordt aan de VR app ontwikkelaar gaat in de content zitten. Denk aan de ontwikkeling van alle audiovisuele elementen en eventueel het verhaal dat verteld wordt. De keuze voor een 360 graden video of voor een volledige 3D ervaring geeft direct sturing aan de applicatie.

  1. Communicatie

Dit is de voornaamste “C” bij VR app development. Door als opdrachtgever tijdens het gehele proces te communiceren met de VR app ontwikkelaar, zal er een applicatie gebouwd worden met een eenduidige visie en doelstelling. Dat zal de gebruiker zeker kunnen waarderen, en de VR ervaring wordt veel beter onthouden.

Werk met een ervaren VR app ontwikkelaar om tot het beste resultaat te komen. Virtual reality is een relatief nieuw medium waarbij de kaders nog lang niet vastliggen. Een VR app ontwikkelaar met de nodige praktijkervaring kent niet alleen de mogelijkheden, waar weet ook de grenzen te stellen wanneer dat nodig is.

 

Bron: https://vr-expert.nl/zakelijk/services/vr-applicaties

No Comments

Leave a Comment